Święto Marchewki – kulisy przygotowań
Wielkimi krokami zbliża się jedno z najbardziej wyczekiwanych lokalnych wydarzeń. Święto Marchewki co roku gromadzi tłumy mieszkańców naszej gminy oraz miłośników zdrowego stylu życia. Jak wyglądają przygotowania do tego wydarzenia?
W tym roku prace przygotowawcze zaczęły się znacznie później niż zwykle. Powodem były zmiany w gronie osób zarządzających Stowarzyszeniem „Tęczowe Siedlisko” Trojany, które odpowiada za organizację Święta Marchewki. Za oficjalny początek przygotowań można uznać zebranie wyborcze z 21 lipca, podczas którego padły pierwsze pomysły na przebieg imprezy, m.in. przykładowe konkurencje konkursowe czekające na uczestników.
Jak od strony organizacyjnej wygląda przygotowanie Święta Marchewki? Schemat jest taki sam jak w przypadku innych podobnych imprez. Jednymi z pierwszych etapów są planowanie i budżet, którym zajmuje się przede wszystkim skarbnik. Już na wstępie ważne jest rozważenie współpracy z lokalnymi firmami i dostawcami. To dzięki nim możliwe jest uzyskanie rabatów na niezbędne usługi i produkty oraz otrzymanie wsparcia finansowego. Tegoroczna impreza sponsorowana jest przez firmy i instytucje z terenu powiatu zgierskiego. Kolejny ważny etap to opracowanie harmonogramu całego przedsięwzięcia. W międzyczasie należy także rozdzielić prace pomiędzy wszystkie osoby zaangażowane w organizację imprezy. Doświadczenie pokazuje, że w przypadku takiego przedsięwzięcia najlepiej znaleźć 5-6 osób, które są chętne do pomocy. A już po zakończeniu wydarzenia skarbnik będzie musiał dokonać rozliczenia kosztów oraz skonfrontowania planowanych wydatków z faktycznie dokonanymi.
Przygotowania do Święta Marchewki trwają w najlepsze. Członkowie Stowarzyszenia „Tęczowe Siedlisko” Trojany wykazują się dużym zaangażowaniem, żeby już wkrótce mieszkańcy mogli się cieszyć niezapomnianym wydarzeniem, pełnym smakowitych przysmaków, kreatywnych warsztatów i radosnych spotkań. Organizatorzy zapraszają do udziału w imprezie i gwarantują dobrą zabawę, która rozpocznie się 17 września o godz. 15:00.